TERMA & SYARAT
Terma & Syarat
Selamat datang ke EZRICH GROUP SDN BHD untuk kedai dalam talian. Terma dan syarat yang dinyatakan di bawah terpakai kepada semua pelawat dan pengguna laman web https://rezeki.com.my. Anda terikat dengan terma dan syarat ini selagi anda berada di https://rezeki.com.my.
Umum
Kandungan terma dan syarat ini boleh diubah, dialihkan, atau dipadam pada bila-bila masa. Harap maklum bahawa https://rezeki.com.my berhak untuk mengubah kandungan terma dan syarat ini tanpa sebarang notis. Sebarang pelanggaran peraturan dan syarat ini, https://rezeki.com.my akan mengambil tindakan segera terhadap pelanggar.
Kandungan Laman & Hak Cipta
Kecuali dinyatakan sebaliknya, semua bahan, termasuk imej, ilustrasi, reka bentuk, ikon, fotografi, klip video, dan bahan bertulis lain yang muncul sebagai sebahagian daripada laman ini, atau dikenali sebagai “Kandungan Laman” adalah hak cipta, tanda dagangan, hiasan dagangan, dan/atau hak harta intelek lain yang dimiliki, dikawal, atau dilesenkan oleh EZRICH GROUP SDN BHD.
Komen dan Maklum Balas
Semua komen dan maklum balas kepada EZRICH GROUP SDN BHD hendaklah dihantar ke ezrichgroup@gmail.com. Pengguna bersetuju bahawa tiada komen yang dihantar ke https://rezeki.com.my akan melanggar mana-mana hak pihak ketiga, termasuk hak cipta, tanda dagangan, privasi, atau hak pemilikan lain. Tambahan pula, pengguna bersetuju bahawa tiada kandungan yang melibatkan bahan haram, kasar, atau lucah akan dihantar ke laman ini. Pengguna bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kandungan komen yang dibuat.
Maklumat Produk
Kami tidak dapat menjamin semua produk sebenar akan sama seperti yang ditunjukkan pada skrin kerana ia bergantung kepada tetapan monitor pengguna.
Surat Berita
Pengguna bersetuju bahawa https://rezeki.com.my boleh menghantar surat berita mengenai berita terkini/produk/promosi, dan lain-lain melalui e-mel kepada pengguna.
Ganti Rugi
Pengguna bersetuju untuk mempertahankan, memberi ganti rugi, dan melindungi https://rezeki.com.my daripada sebarang tuntutan, kerosakan, kos, dan perbelanjaan, termasuk yuran guaman, yang timbul daripada atau berkaitan dengan penggunaan laman ini.
Pautan ke Laman Lain
Sebarang akses ke pautan laman pihak ketiga adalah atas risiko pengguna sendiri. https://rezeki.com.my tidak akan bertanggungjawab atau terlibat dengan sebarang kandungan/produk pengguna yang rosak atau hilang yang mempunyai kaitan dengan laman pihak ketiga.
Ketidaktepatan Maklumat
Dari semasa ke semasa, mungkin terdapat maklumat di https://rezeki.com.my yang mengandungi kesilapan tipografi, ketidaktepatan, atau peninggalan yang berkaitan dengan keterangan produk, harga, ketersediaan, dan kandungan artikel. Kami berhak untuk membetulkan sebarang kesilapan, ketidaktepatan, mengubah atau mengedit maklumat tanpa notis kepada pelanggan. Jika anda tidak berpuas hati dengan produk yang dibeli, sila kembalikan kepada kami bersama dengan invois.
Penamatan
Perjanjian ini berkuat kuasa melainkan dan sehingga ditamatkan oleh pelanggan atau https://rezeki.com.my. Pelanggan boleh menamatkan perjanjian ini pada bila-bila masa. Walau bagaimanapun, https://rezeki.com.my juga boleh menamatkan perjanjian ini tanpa sebarang notis terdahulu dan akan menafikan akses pelanggan yang gagal mematuhi terma dan syarat di atas.
POLISI PENGHANTARAN DAN PENGIRIMAN
Barang dalam stok: 2-5 hari bekerja untuk penghantaran standard. Barang yang tiada stok: Sila e-mel atau hubungi kami untuk bantuan.
Pembayaran
Semua barangan yang dibeli tertakluk kepada bayaran sekali sahaja. Pembayaran boleh dibuat melalui pelbagai kaedah pembayaran yang tersedia seperti Visa, MasterCard, atau kaedah pembayaran dalam talian.
Kad pembayaran (kad kredit atau debit) tertakluk kepada semakan dan pengesahan oleh penerbit kad anda. Jika kami tidak menerima pengesahan yang diperlukan, kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kelewatan atau kegagalan penghantaran pesanan anda.
POLISI PENGHANTARAN, PEMBATALAN, DAN PEMULANGAN
Pembatalan Sebelum Penghantaran
Jika anda membatalkan pesanan sebelum ia dihantar dari gudang kami, anda tidak akan dikenakan sebarang bayaran tambahan. Permohonan pembatalan perlu dihantar melalui e-mel kepada ezrichgroup@gmail.com.
Setelah permohonan pembatalan diterima, bayaran balik penuh akan diproses. Kami mengesyorkan agar permohonan pembatalan dihantar dalam tempoh 12 jam selepas pesanan dibuat untuk memastikan pembatalan sebelum penghantaran barang dilakukan.
Polisi Pemulangan
Berikut adalah polisi untuk permintaan pemulangan selepas penghantaran/penerimaan barang:
- Semua barang yang dijual tidak boleh dikembalikan kecuali (i) Penghantaran Gagal, (ii) Penghantaran Salah, dan (iii) Barang rosak semasa penghantaran.
- Hanya barang yang dibeli secara langsung dari ezrichgroup@gmail.com Online Store layak untuk permohonan pemulangan.
- Sebarang produk yang dibeli melalui peruncit lain tidak layak untuk polisi ini dan tertakluk kepada polisi pemulangan dan bayaran balik peruncit masing-masing.
Barang layak untuk dipulangkan jika memenuhi kriteria berikut:
- Salah: Barang yang diterima bukan seperti yang dipesan. Saiz, warna, atau barang yang tidak sama dengan ringkasan pesanan, atau terdapat barang yang hilang dalam bungkusan.
- Rosak: Barang didapati rosak semasa diterima. Barang telah diusik, diperbaiki, atau diubah suai.
Pelanggan bertanggungjawab ke atas semua kos penghantaran untuk pemulangan barang. Pemulangan hanya diterima untuk produk lengkap daripada ezrichgroup@gmail.com Online Store.
Barang yang dipulangkan mesti memenuhi syarat berikut:
- Barang mesti dihantar kembali kepada kami dalam tempoh 7 hari bekerja selepas penerimaan (dibuktikan melalui resit pos atau kurier).
- Anda mesti mempunyai bukti pembelian (nombor invois pesanan dan resit).
- Barang mesti dalam keadaan baru, dikembalikan dalam bungkusan asal, termasuk hadiah percuma yang diterima bersamanya. Semua bungkusan mesti tidak digunakan, tidak bertanda, dan tidak dirosakkan dalam apa-apa cara.
- Barang mesti dipulangkan dalam kotak asal (atau sekurang-kurangnya bungkusan yang sesuai) untuk melindungi produk daripada kerosakan semasa penghantaran pemulangan.
Perubahan atau pembatalan pesanan tidak dibenarkan selepas pembayaran disahkan. Sebarang pembatalan kerana perubahan fikiran tidak akan diterima. Kami berhak menolak sebarang permohonan pembatalan atau bayaran balik yang dianggap tidak wajar.
Polisi Bayaran Balik
Bayaran balik penuh akan dikeluarkan setelah kami menerima dan memeriksa barang yang dipulangkan di pusat pemulangan kami. Setelah barang memenuhi polisi pemulangan, bayaran balik penuh akan diproses. Kaedah bayaran balik bergantung kepada kaedah pembayaran asal anda:
- Pemindahan Bank Dalam Talian: Bayaran balik penuh akan dikreditkan ke akaun bank anda melalui pemindahan bank dalam talian, yang akan diproses dalam masa 3-5 hari bekerja.
- Kad Kredit: Bayaran balik akan dihantar ke bank penerbit kad anda.
Sila hubungi bank penerbit kad anda untuk maklumat lanjut mengenai tempoh proses bayaran balik kredit.
Polisi Penghantaran
Barang Dalam Stok: Penghantaran standard mengambil masa 2-5 hari bekerja.
Barang Tiada Stok: Sila hubungi kami melalui e-mel atau telefon untuk bantuan lanjut.
ALAMAT PENGHANTARAN
Kami hanya akan menghantar ke alamat yang diberikan dalam alamat bil atau alamat penghantaran semasa pembelian dibuat.
Pastikan alamat yang diberikan adalah betul dan nombor telefon yang boleh dihubungi disediakan semasa melengkapkan pesanan anda. Kami tidak menghantar ke P.O. Box (Peti Surat) dan hanya ke alamat penghantaran yang sah dan sahih.
Kami tidak bertanggungjawab sekiranya alamat penghantaran yang salah diberikan dan barang dipulangkan kepada kami.
Sebarang penghantaran semula barang kepada anda akan dikenakan caj penghantaran yang berkaitan, yang akan dimaklumkan atas permintaan untuk percubaan penghantaran kali kedua.
Perubahan Alamat Penghantaran
Jika anda mempunyai permintaan untuk menukar alamat penghantaran, sila e-mel kepada kami di ezrichgroup@gmail.com dalam masa 12 jam selepas pesanan dibuat.
Jika permintaan perubahan alamat penghantaran dibuat selepas 24 jam daripada pengesahan pesanan, pelanggan akan bertanggungjawab ke atas sebarang caj penghantaran yang berkaitan.
Masa Penghantaran
Penghantaran biasanya mengambil masa antara 2-5 hari bekerja (Isnin hingga Jumaat) untuk sampai ke destinasi anda. Penghantaran akan dibuat semasa waktu pejabat, iaitu antara 9:00 pagi hingga 5:00 petang pada hari bekerja sahaja.
Nombor Penjejakan
Setelah barang diambil oleh rakan penghantaran kami, ID penjejakan untuk pakej akan tersedia. Sebarang komunikasi akan dibuat melalui e-mel/aplikasi mudah alih/SMS.
Untuk produk atau perkhidmatan yang tidak berbentuk fizikal, pengesahan pesanan dan resit akan dihantar melalui e-mel/aplikasi mudah alih/SMS. Bukti pembelian, invois, atau nota penghantaran akan disediakan.
Kami berhak untuk meminda polisi ini dari semasa ke semasa jika perlu, tanpa pemberitahuan atau persetujuan awal daripada pelanggan.
POLISI PRIVASI
Privasi Anda
Kami menghormati privasi maklumat peribadi anda dan berusaha untuk mengekalkan kerahsiaan maklumat yang diberikan. Objektif pengumpulan data peribadi anda adalah untuk menyediakan produk dan perkhidmatan, tujuan pemasaran pada masa depan, dan meningkatkan mutu perkhidmatan kami kepada anda. Hanya pekerja yang diberi kuasa sahaja mempunyai akses kepada maklumat peribadi anda.
Kami tidak akan mendedahkan maklumat tentang pelanggan kepada pihak ketiga kecuali sebagai sebahagian daripada perkhidmatan yang diberikan kepada anda, seperti menghantar produk, menjalankan pemeriksaan kredit dan keselamatan, serta penyelidikan dan profil pelanggan. Kami juga mungkin diminta untuk mendedahkan maklumat ini kepada badan kawal selia, peguam, juruaudit, syarikat dalam kumpulan yang sama, penyedia perkhidmatan pihak ketiga, dan agensi pemasaran yang dilantik.
Persetujuan Anda
Kami tidak akan menjual nama, alamat, e-mel, maklumat kad kredit, atau maklumat peribadi anda kepada mana-mana pihak ketiga (kecuali rakan kongsi yang mungkin telah menghubungkan anda ke laman kami) tanpa kebenaran anda.
Komunikasi & Pemasaran
Jika anda telah membuat pembelian di kedai kami, kami mungkin akan mengemas kini anda dari semasa ke semasa tentang produk terkini, berita, dan tawaran istimewa melalui e-mel, pos, dan telefon. Anda juga akan diberikan peluang untuk menerima komunikasi ini daripada kami dan pihak ketiga yang terpilih apabila anda menjadi ahli EZRICH GROUP SDN BHD.
Semua ahli EZRICH GROUP SDN BHD mempunyai pilihan untuk keluar daripada menerima komunikasi pemasaran. Jika anda tidak ingin menerimanya lagi, anda boleh memilih untuk keluar dengan melawat bahagian ‘Maklumat Anda’ di ‘Akaun Anda’ di laman web EZRICH GROUP SDN BHD setelah mendaftar dan log masuk. Anda juga boleh klik pautan ‘berhenti langgan’ dalam mana-mana e-mel komunikasi kami.
Apakah Itu Cookies?
Cookies ialah fail kecil yang dihantar ke komputer anda dan disimpan pada cakera keras anda. Jika anda telah mendaftar dengan kami, komputer anda akan menyimpan cookies yang mengenal pasti anda dan memudahkan akses anda pada kunjungan berikutnya. Anda boleh menukar tetapan pada pelayar anda untuk menghalang cookies daripada disimpan tanpa kebenaran anda.
Statistik Laman
Kami mungkin mendedahkan statistik agregat dan tanpa nama tentang bilangan pelawat ke laman ini atau jumlah pembelian seperti yang diperlukan oleh pelabur kami. Kami menggunakan syarikat pengukuran bebas untuk mengumpul data pelawat laman ini bagi pihak kami menggunakan cookies dan kod yang disematkan di laman ini. Maklumat ini digunakan untuk memperbaiki perkhidmatan kepada pengguna kami.
Pendedahan Maklumat Anda
Kami mungkin mendedahkan maklumat peribadi anda kepada kumpulan syarikat kami atau pihak ketiga dalam keadaan berikut:
- Jika EZRICH GROUP SDN BHD menjual atau membeli mana-mana perniagaan atau aset.
- Jika EZRICH GROUP SDN BHD atau sebahagian besar asetnya diambil alih oleh pihak ketiga.
- Jika kami diwajibkan untuk mendedahkan data peribadi anda untuk mematuhi kewajipan undang-undang atau untuk melindungi hak, harta, atau keselamatan EZRICH GROUP SDN BHD, pelanggan, atau pihak lain.
Laman Pihak Ketiga
Laman kami mungkin mengandungi pautan ke laman web rakan kongsi, pengiklan, atau pihak ketiga lain. Sila ambil perhatian bahawa mereka mempunyai polisi privasi mereka sendiri, dan kami tidak bertanggungjawab ke atas polisi tersebut. Sila semak polisi mereka sebelum menyerahkan data peribadi anda.
Semakan Maklumat Anda
Jika anda ingin mengesahkan maklumat yang telah anda berikan kepada EZRICH GROUP SDN BHD, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel atau alamat yang diberikan di bawah. Kami mungkin memerlukan bukti identiti sebelum memberikan maklumat tersebut.
Hubungi Kami
Kami sentiasa gembira mendengar daripada pelanggan kami, walaupun ia adalah aduan! Jika anda mempunyai sebarang soalan atau maklum balas tentang kenyataan ini atau ingin kami berhenti memproses maklumat anda, sila hubungi pasukan EZRICH GROUP SDN BHD. Kami dengan senang hati akan menjawab pertanyaan anda.